مالمیر Malmir
کانال اجتماعی مالمیر در شبکه مجازی تلگرام
از همه همشهریان عزیز تقاضا دارم از این گونه حرکتها که در بستر فضای مجازی ایجاد می شود و انگیزه بیشتر آنها به اشتراک گذاری علاقه مندیها و موارد مشترک فرهنگی بین گروهها و افراد می باشد حمایت کنند زیرا هدف تقویت دوستیها و استحکام روابط انسانی می باشد .آگاهی از احوالات همدیگر که همان صله رحم است و این روزها بسیار در دنیای واقعی رنگ باخته باعث صمیمیت و خوشحالی می شود.
آدرس کانال : https://telegram.me/maalmir
حضور مهندس ابراهیمی در جلسه و یا صبحانه کاری در اتاق بازرگانی ایران
تصویر زیر حضور نماینده منتخب شهرستان شازند آقای مهندس ابراهیمی را در این اتاق بهمراه نماینده منتخب اراک نشان میدهد.
مبعث پیامبر رحمت
امروز ٢٧ رجب ومصادف با #مبعث حضرت رسول(ص) بود.
پیامبران_مبعوث_به_چه_شدند؟
یعنی مکلف می شدند که چه پیامی رابه مردمان برسانند؟
کارپیامبران اساسا جدایی افکندن میان مردمان بود!
البته نه به معنای تفرقه ی سیاسی یاایجادنزاع واختلاف بیهوده کردن خیر.
کارانبیاتقریباچیزی بودمثل کارصرافان یعنی نشان دادن ذات وگوهراصلی مردم به خودشان.
درواقع یک محک امتحان بودندبرای ازمایش عموم آدمیان.
محک چه میکند؟
کارمحک این است که تعیین میکندکدام اصلی وکدام تقلبی است.
به تعبیرمولانا به همین دلیل است که پیامبران مثل آفتاب بودند،فضارابرای مردم روشن کردند،چون درتاریکی همه یکسان می نمایند.
پیش ازایشان جمله یکسان می نمود
کافرو مومن، مسلمان ویهود
تابرآمدآفتاب انبیا
گفت ای غش دورشو،صافی بیا
...
بیانیه ائتلاف بزرگ شهرستان شازند به مناسبت انتخاب مهندس ابراهیمی
"العبد یدبر والله یقدر"
انتخابات فرصتی برای تجلی مشارکت مردم در سرنوشت اجتماعی خویش است. انتخابات فرصتی برای اعمال اراده مردم در چگونگی اداره امور و نقش آفرینی در فرایند توسعه کشور است.
ستاد بزرگ ائتلاف اعتدال و اصلاحات شهرستان شازند متشکل از معتمدان و نخبگان شهرستان خاضعانه از حضور گسترده و تاثیر گذار شما در مراحل اول و دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی سپاسگزار است.
تقدیر و تشکر بیکران زیبنده زنان و مردانی است که در بزنگاه تاریخی همگام با ملت بزرگ ایران نقش آفرینی کرده و به نامزد لیست امید در شهرستان شازند جناب آقای مهندس علی ابراهیمی رای دادند.
مهندس ابراهیمی محصول خرد جمعی معتمدان و نخبگان شهرستان شازند و صد البته حضور تاریخی شما عزیزان در پای صندوق های اخذ رای بود.
به مثابه حدیت "العبد یدبر والله یقدر: تدبیر از انسان و تقدیر از خداوند است" فرزندان شما در این ائتلاف خرد جمعی را برای کمک به تصمیم تاریخی شما عزیزان بکار گرفتند و خداوند متعال نیز منت نهاد و باران امید را بر یاران امید جاری ساخت.
موفقیت جناب مهندس علی ابراهیمی و انتخاب سرنوشت ساز شما خوبان را تبریک می گوئیم و با تمام توان از نماینده منتخب برای تحقق مطالبات بر حق شما حمایت خواهیم کرد.
خداوند به همه شما نیک زنان و نیک مردان شهرستان شازند توفیق روزافزون عطا فرماید و در پایان نیز از همه دست اندرکاران انتخابات شهرستان شازند صمیمانه سپاسگزاریم.
ستاد ائتلاف اعتدال و اصلاحات شهرستان شازند
11 اردیبهشت 95
ادامه کار وبلاگ مالمیر
دوستان زیادی میخواهند وبلاگ مالمیر همچنان فعالانه به رسالت خود ادامه دهد. عرض شود که این تاخیرات و عدم بروز رسانیها ناشی از اتفاقات ناشی از انتخابات در شهرستان بوده که بحمدالله تا کنون نتایج بسیار خوبی داشته و ما مجبور بودیم در بستر دیگری این فعالیتها را که هم فراگیری و هم تاثیر بیشتری داشت ادامه دهیم.
ان شاء الله بعد از انتخابات یا همین روال معمول پیگیری خواهد شد ، و یا در همان بستر شبکه های اجتماعی بطرز دیگری در خدمت عزیزان خواهیم بود.
فی الحال تنهاترین و عاجلترین تقاضا شرکت منسجم و گسترده همه همشهریان عزیز در دور دوم انتخابات می باشد تا اقای مهندس ابراهیمی عزیز با رای قاصع و بالا به مجلس راه یابند چرا که هرچه رای ایشان بیشتر باشد ، قدرت ایشان هم افزایش خواهد یافت و با پشت گرمی بیشتری وظایف خود را انجام خواهند داد.
به امید جشن پیروزی .
بر سر انم که .......
روز پنجشنبه گذشته با حضور در فرمانداری شازند اقدام به ثبت نام کردم تا اگر توفیق خدمت به خلق الله و مردم شریف شهرستان شازند (سربند) نصیب این جانب گردید ،افتخاری و براتی برای ارائه به درگاه خداوند داشته باشم که بحق گفته اند : عبادت بجز خدمت خلق نیست.
البته برای این نیت خیر ابتدا استخاره به کلام الله را بر خود فرض دانسته و سپس نظر خواجه شیراز را از باب سنت نیکوی ایرانی خواستم که فرمودند :
بر سر آنم که گر ز دست برآید
دست به کاری زنم که غصه سر آید
خلوت دل نیست جای صحبت اضداد
دیو چو بیرون رود فرشته درآید
صحبت حکام ظلمت شب یلداست
نور ز خورشید جوی بو که برآید
بر در ارباب بیمروت دنیا
چند نشینی که خواجه کی به درآید
ترک گدایی مکن که گنج بیابی
از نظر ره روی که در گذر آید
صالح و طالح متاع خویش نمودند
تا که قبول افتد و که در نظر آید
بلبل عاشق تو عمر خواه که آخر
باغ شود سبز و شاخ گل به بر آید
غفلت حافظ در این سراچه عجب نیست
هر که به میخانه رفت بیخبر آید
انشاءالله
تقاضا برای شرکت درنظر سنجی وبلاگ
امروزه افکار و خواسته های عمومی بیشترین تاثیر و جهت دهی را در سیاست سیاستمداران دارد و هیچ ابزار دیگری نمیتواند صداقت ، بی غل و غشی و خدشه ناپذیری افکار سنجی مخفیانه و بیطرفانه را در قالب نظر سنجی بگیرد و بهمین جهت تقاضا دارم با اندکی وقت گذاشتنن در نظر سنجی وبلاگ شرکت جسته و یکی از گزینه هارا با تعمق و واقعگرایانه انتخاب بفرمایید.
تا کنون امار بسیار جالب از این نظر سنجی بدست امده و در آینده چنانچه مفتخر به وکالت شما شدم نتیجه را منتشر و خود را ملزم و متعهد به اجرای ان خواهم کرد.
سپاس از شما و سربلند باشید.
بیوگرافی من
در اجابت امر دوستان زیادی که میخواهند در باره این بنده خدا بیشتر بدانند چیزی برای گفتن ندارم ولی بهر حال تا انجا که خودم شاهد و ناظر بوده ام و از زبان ننه جان و آقام شنیده ام صادقانه بیوگرافی مختصر خدمتتان عرضه میکنم .
تبار من :
از روایتهای شفاهی پدر مرحومم معلوم می شود که اجداد بزرگوارم از بروجرد به مالمیر مهاجرت کرده اند وبا خود صنعت مسگری را به مالمیر آوردند که تا همین اواخر که من 5-6 ساله بودم ادامه داشت و کارگاه مسگری آنها در محل عمارت وسط مالمیر برقرار بود.
پاسخ به یکی از نقدهای رسیده به وبلاگ
[پاسخ:]
هم ولایتی عزیزم سلام
وکیل مردم در مجلس میتواند سه نوع نسبت با موکلین خود بر قرار کند :
1.گروهی از نمایندگان یا وکیلان مجلسی بعد از رسیدن به کعبه آمالشان که همانا صندلی سبز بهارستان است ، کلا موکلین خود را فراموش میکنند و در بست خود را دراختیار منابع قدرت و پول و رانت قرار میدهند تا کمبود و کسری های و عقده های روحی و روانی و مالی خود را جبران کنند و هیچ کاری با موکلین خود ندارند و دوست دارند در همان دوره خود را ببندند و خدا حافظ.
2.گروهی دیگر از نمایندگان هستند که اسفبار ترین رابطه را با موکلین خود بر قرار میکنند و نه تنها خواسته آنها را مد نظر قرار نمیدهند بلکه دقیقا بر عکس خواسته موکلین خود عمل میکنند.اینها به ارای موکلین خود خیانت میکنند.
3. گروهی از نمایندگان که در حقیقت وکیل واقعی مردم هستند همسو با مردم حرکت میکنند و دغدغه اصلی آنها خواسته ها و نیاز های و دغدغه های موکلین خود می باشد.مسئله ای که اینروزها در مراسم و محافل مذهبی ما ایجاد شده نفوذ یک سری افراد بی سواد و بی ادب در لباس مداحان محترم اهل بیت (ع) می باشد که درمسائلی دخالت میکنند و اظهار نظر میکنند که نه سواد ان را دارند و نه در حیطه مسئولیت آنهاست و نتیجه اینکار ایجاد نفرت و سیاستزدگی مردم کوچه و بازار است بجای تقویت روحیه و اخلاق مذهبی و تبلیغ بزرگ منشی و آزادگی ابا عبدالله (ع) که تن به ذلت بیعت با حکومت جور نداد و فرمود " ان الحیات عقیده و الجهاد " و این باید با ذکر ذاکران و مداحان عزیز به بهترین روش و بقول قران به زبان لین (نرم و ارام ) تبلیغ شود تا تاثیر گذار باشد و سرمشق مردم در زندگیشان بشود ولاغیر .وکیل واقعی مردم باید کمک حال مردم و موکلینش باشد و در صورت لزوم مسائل را صادقانه با آنها در میان بگذارد نه اینکه در ظاهر به آنها بگوید شما درست میگویید و در خفا ان کار دیگر را انجام دهد. انشاء الله خداوند توفیق خدمت به مردم را به افراد لایق این شهرستان عطا فرماید و همگی کمک کنیم کارها سر و سامان بگیرد. سر بلند باشید
کودگاه و لاسکوه
کودگاه و لاسکوه
دو تا واژه ترکیبی در زبان و زمان مالمیر وجود دارد(داشت ) که از یک طرف یاد آور مشقت و رنج زندگی در روستا را تداعی میکنند و از طرف دیگه نهایت صرفه جویی و استفاده به بهترین وجه را از وسایل و امکانات و مواد در دست رس این مردمان صبور را نشان میدهند.
میدانید که در روستا بر خلاف زندگی شهری هیچگونه زباله ای تولید نمیشود و اگر چیزی هم در یک مرحله از استفاده به چیز دیگری تبدیل شود ، مورد استفاده خود را از قبل پیدا و معین کرده است.
این دو واژه ترکیبی که اتفاقا خیلی هم ترکیب خوشایندی ندارند اینها هستند : کودگاه و لاسکوه
کودگاه : در روستاها آبریزگاهها یا همان مستراح ها مثل بقیه مستراحهای دنیا دارای یک چاه یا مخزن جمع آوری فضولات انسانی بودند که معمولا هم در بیرون از محل زندگی در کوچه ها و گذرها قرار داشتند و درب آنها با تخته سنگی یا چوبی بسته و پوشیده بود و مقداری خاک و خاکروبه هم روی آن انباشته می شد تا از انتشار بوی نامطبوع انها جلوگیری شود.
معمولا سالی یک بار آنهم در فصل بهار این مخازن و چاه ها با مشقت و رنج زیادی بصورت دستی تخلیه و در همان محل کوگاه جمع آوری و با مقدار زیادی خاک مخلوط می شد تا سفت و قابل حمل به باغات ومزارع شود. در این ایام گذر کردن از کوچه ها بعلت بوی بسیار نامطبوع و آزار دهنده کود گاه ها بسیار مشکل و زجر آور بود و باید با حبس کردن نفس تو سینه با سرعت هرچه تمام تر از محل گریخت وگرنه حالت خفگی و مسمومیت توسط گازهای سولفور و امونیاک دست میداد. جالب است بدانید که بر اساس شیوه زندگی اهالی ان محل یا خانه بوی کودگاه ها هم متفاوت بود وا ز درجه یک (ملایم ) تا درجه 5 غیر قابل تحمل متغیر بود.
ادامه دارد.
چرا علما دربارهی نظریهی سروش سکوت کرده اند؟
نظریهپرداز و اندیشهگری به نام دکتر سروش، نظریهای درانداخته است که درست یا غلط، نظرگاه رسمی و سنتی را دربارۀ قرآن کریم به چالش میاندازد. تا امروز، دهها مقاله و یادداشت و مصاحبه دربارۀ این دیدگاه، منتشر شده است و همچنان دربارۀ آن مینویسند و گفتوگو میکنند؛ برخی همدلانه و برخی خصمانه.
صاحبِ نظریه نیز در مناظرهای حضور رسانده و بهتفصیل دربارۀ دیدگاه خود سخن گفته است. این مناظره را صدها هزار نفر دیدهاند یا شنیدهاند. اگر مجموع آنچه دربارۀ این دیدگاه قرآنی گفته و نوشتهاند، در کتابی جمع شود، کمتر از ۱۰۰۰ صفحه نخواهد بود.
اما تا امروز هیچیک از علمای صاحبنام وارد این میدان نشدهاند و سخنی نگفتهاند. در ایران، چندین عالم نامدار زندگی میکنند که نامشان با قرآن و تفسیر قرآن گره خورده است و چندین مؤسسه یا پژوهشگاه قرآنی را سرپرستی میکنند. آنان تا امروز جملهای دربارۀ نظریهای که این همه گرد و خاک برانگیخته و ذهنها را دربارۀ قرآن به تکاپو انداخته است، بر زبان نیاوردهاند. چرا؟
چرا عالمانی که نام و اعتبار از قرآن دارند، سکوت کردهاند؟ آیا شأن خود را فراتر از اینگونه بحثها میدانند؟ اگر چنین است، چرا دربارۀ مسائل و مباحثی سادهتر، سخن میگویند و اصطلاحاتی مانند «دیوث سیاسی» میسازند؟
آیا پدیدۀ شوم تبعیض، تا حوزۀ «پاسخ به پرسشها» پیش رفته است؟ آیا آن بزرگواران، تدریس در حلقۀ شاگردان و گفتوگو با مردم عامی را بر مناظرات علمی با نخبگان ترجیح میدهند؟
گوی توفیق و کرامت در میان افکندهاند
کس به میدان درنمیآید، سواران را چه شد؟
منبع: انصاف نیوز
استراتژی ابراهیمیِ اصلاحطلبان
«و چون ابراهیم و اسماعیل پایههای خانه [کعبه] را برآوردند [گفتند] پروردگار از ما بپذیر که تویی شنوای دانا. پروردگارا ما را فرمانبردار خویش بگردان و از زاد و رود ما امتی فرمانبردار خویش پدید آور...» (بقره، آیه ١٢٧-١٢٨)
«و چون ابراهیم و اسماعیل پایههای خانه [کعبه] را برآوردند [گفتند] پروردگار از ما بپذیر که تویی شنوای دانا. پروردگارا ما را فرمانبردار خویش بگردان و از زاد و رود ما امتی فرمانبردار خویش پدید آور...» (بقره، آیه ١٢٧-١٢٨)
این دو آیه اشارهای ظریف و مبنایی دارد به تفکری مبتنی بر «ایمان به ساختن» و «باور به مردم». آن زمان که ابراهیم (ع) به فرمان خدا در بیابان سوزان حجاز دستتنها سنگ بر سنگ میگذارد تا خانه خدا و جامعهاي خدایی را بنا کند، هرگز دغدغه خود و فرزندش اسماعیل را ندارد، و خانه را که میسازد چونوچرا نمیکند. او در تمام دعاهایش، برای خود و فرزندانش دعایی نمیکند. سرتاسر دعاهای او معطوف به جامعه و مردم است. همانگونه که سنگ بر سنگ میگذارد، نجوا میکند: «پروردگارا از ما بپذیر که تویی شنوای دانا». سنگ بر روی سنگ میگذارد: «از زاد و رود ما امتی فرمانبردار خویش پدید آور». سنگ بر روی سنگ میگذارد: «پروردگارا از ایشان در میانشان پیامبری که آیات تو را بر آنان بخواند و به آنان کتاب آسمانی و حکمت بیاموزد و پاکدلشان سازد برانگیز...».